Ruilen & Retour

Als je een sieraad cadeau geeft of iets online bestelt, is het natuurlijk fijn dat je de mogelijkheid hebt om deze te ruilen.
Bij sieraden die speciaal naar jouw wensen op maat zijn gemaakt gelden andere voorwaarden dan bij de sieraden uit de collectie.

Hieronder vind je per categorie het retourbeleid.
Twijfel je ergens over, of wil je even overleggen voor je aankoop? Neem dan gerust contact op.

  • Wat zijn collectie sieraden?
    Sieraden uit de collectie zijn sieraden niet speciaal voor jou op maat of naar jouw wensen zijn gemaakt of aangepast. Dit zijn dus sieraden die in de winkel en op de webshop worden verkocht. Op de website staat per product duidelijk aangegeven of dit om een collectiesieraad gaat, of om een custom-made sieraad.
  • Aangepaste collectie sieraden
    Wanneer je een sieraad uit de collectie koopt, maar deze vervolgens laat aanpassen naar jouw wensen, bijvoorbeeld door middel van een gravure of een maataanpassingen, dan valt dit onder de categorie “custom-made sieraden”.
  • Retourbeleid collectie sieraden
    Binnen 14 dagen na aankoop of ontvangst (in geval van online aankoop) heb je de mogelijkheid om het sieraad te retourneren, mits:
    – Het sieraad compleet en onbeschadigd is.
    – De artikelen in originele, onbeschadigde verpakking zitten.
    – Het retourformulier ingevuld bij het pakketje is bijgevoegd.
  • Aanmelden retour
    Meld je retour aan door ons een email te sturen. Je kunt het sieraad natuurlijk ook zelf bij ons in de winkel afgeven.
  • Retourkosten
    Wij dekken de retourkosten niet, maar we raden je ten zeerste aan om je pakketje met tracking te versturen en je bewijs van verzending te bewaren. Als het pakketje kwijtraakt in de post, is dit niet onze verantwoordelijkheid.
  • Verwerking retour
    Zodra je retourzending is verwerkt krijg je van ons hierover bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 7 dagen nog niks van ons gehoord? Neem dan contact met ons op.
  • Terugbetaling
    Na de verwerking van jouw geretourneerde sieraad maken wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen naar je over. Graag ontvangen wij het rekeningnummerwaarop wij het bedrag mogen storten.
  • Wat zijn custom-made sieraden?
    Custom-made sieraden maken wij naar jouw specifieke wensen en/of maten. Dit gaat bijvoorbeeld over sieraden met persoonlijke gravures, sieraden die voor jou op maat zijn gemaakt of aangepast, of sieraden die wij volledig voor jou ontwerpen.
  • Retourbeleid custom-made sieraden
    In het geval van custom-made sieraden vervalt het wettelijke recht om de aankoop binnen 14 dagen te ontbinden.
  • Procesfoto’s en filmpjes
    Om ervoor te zorgen dat jouw verwachtingen aansluiten bij het sieraad dat je door ons laat ontwerpen, houden we je doorgaans goed op de hoogte met foto’s of korte filmpjes van het ontwerp- en maakproces. Heb je behoefte aan extra overleg of aanvullend beeldmateriaal tijdens het proces? Laat dit ons dan gerust weten.
  • Natuurlijke variatie in handgemaakte stukken
    De sieraden die MORII verkoopt zijn allemaal handgemaakt door verschillende sieraadontwerpers. Hierdoor kunnen soms kleine variaties ontstaan tussen de stukken. Deze variaties worden niet beschouwd als defecten.
  • Care Note
    Wanneer je een sieraad koopt bij MORII ga je akkoord met de algemene voorwaarden en de richtlijnen in onze Care Note. We raden je aan om deze te lezen en op te volgen, zodat je je hele leven lang kunt genieten van je sieraad, en je deze ook aan volgende generaties mooi kunt doorgeven.
  • Gebruiksslijtage
    Normale slijtage wordt niet gezien als defect. Goud is een sterk materiaal, maar kan ook krassen en deukjes oplopen als het sieraad ergens tegen aanstoot. Edelstenen hebben verschillende hardheden en slijtagegevoeligheden. Laat je hierover door ons informeren bij je aankoop, zodat je een sieraad kiest die bij je levensstijl past.
  • Wat te doen bij een sieraad met productiefout?
    Als jij het idee hebt dat het sieraad dat je bij ons hebt gekocht een productiefout heeft, neem dan graag contact met ons op via email. Beschrijf hierbij de aard van het probleem en stuur duidelijke foto’s mee die dit probleem tonen. We zullen binnen 7 dagen contact met je opnemen hierover en beoordelen de situatie aan de hand van ons garantiebeleid.
  • Binnen 6 maanden
    Als er binnen 6 maanden na aankoop een reparatie nodig is aan jouw sieraad dat je bij ons hebt aangekocht, zal MORII deze kosteloos uitvoeren. Voorwaarde is dat er geen tekenen zijn dat er schade is ontstaan dat afwijkt van ‘normaal gebruik’ zoals beschreven in onze Care Note. Als het sieraad dat ter reparatie komt tekenen vertoont van afwijkend gebruik, or andere schade die per ongeluk is ontstaan, dan zal MORII de reparatie tegen uurprijs uitvoeren. Een schatting van de kosten zal altijd gegeven worden voorafgaand aan de reparatie. In het geval dat een sieraad ten behoeve van een reparatie heen-en-weer verzonden moet worden, is de koper verantwoordelijk voor de verzendkosten.
  • Na 6 maanden
    Als er na 6 maanden na aankoop een reparatie nodig is aan jouw sieraad, voert MORII reparaties uit tegen uurprijs. Een schatting van de kosten zal altijd voorafgaand aan de reparatie worden gecommuniceerd.
  • Onderhoud van zetwerk bij edelstenen
    In de eerste 2 jaar biedt MORII kosteloos onderhoud aan van zetwerk van sieraden met edelstenen, mits de sieraden onbeschadigd zijn. Een sieraad is een gebruiksvoorwerp, en afhankelijk van het type zetting kan het nodig zijn om de zetting rond je edelsteen extra aan te wrijven, zodat je edelsteen goed vast blijft zitten.
  • Onderhoud door andere goudsmeden / juweliers
    MORII is niet verantwoordelijk voor reparaties of aanpassingen aan onze sieraden wanneer deze door andere goudsmeden of juweliers worden uitgevoerd. Wanneer je een sieraad dat je bij ons hebt gekocht door een andere goudsmid of juwelier laat aanpassen, vervalt onze garantie. We raden je daarom aan om met ons contact op te nemen als je een aanpassing aan je sieraad wilt.