Algemene voorwaarden


Twijfel je ergens over, of wil je even overleggen voor je aankoop? Neem dan gerust contact op met ons.

  • Maatgevoelige sieraden
    Bij het bestellen van ringen of armbanden is het belangrijk dat je de juiste maat besteld. Je bent zelf verantwoordelijk om aan ons de juiste maat door te geven.
    Je bent ook altijd welkom in onze winkel / atelier, hier kunnen wij ook kosteloos jouw exacte maat opnemen: dan weten we zeker dat jouw sieraad fijn draagt.
  • Op afstand maat bepalen / voor iemand anders
    Als je deze mogelijkheid niet hebt, bijvoorbeeld omdat je verder weg woont, of omdat het sieraad een verrassing voor iemand is, doen wij ons best om op afstand met je mee te denken. Er zijn verschillende mogelijkheden om je maat (of die van iemand anders) te bepalen op afstand. Besef wel dat dit vaak heel goed in de buurt komt, maar dat de verantwoordelijkheid voor het meten dan bij jou ligt.
    Lees hiervoor ook onze size guide.
  • Maat aanpassen
    Als het nodig is om de maat van je sieraad aan te passen, biedt MORII deze service aan vanaf € 45 bij een eenvoudige ring. Dit bedrag kan hoger uitvallen bij een gecompliceerdere ring (ring met edelstenen, een groot maatverschil, etc.).
  • Juiste verzend- en factuurdetails
    Als koper ben je verantwoordelijk om de juiste factuur- en verzendgegevens aan ons door te geven.
  • Bestelbevestiging
    Bij een online aankoop krijg je een bestelbemesting via email. Hierin kun je nogmaals controleren of alle informatie die jij hebt ingevuld klopt.
  • Wijziging doorgeven
    Mocht je een wijziging willen doorgeven aan ons, omdat je adresgegevens bijvoorbeeld verkeerd zijn ingevuld of om andere redenen veranderd moeten worden, neem dan zo snel mogelijk contact op, zodat wij kunnen zorgen dat jouw sieraad naar het juiste adres verzonden wordt.
  • Productietijden: “ready to ship” of “made-to-order”
    De webshop van MORII toont sieraden die “ready to ship” zijn of “made-to-order”.
    Ready to ship betekent dat het sieraad helemaal klaar is en zo opgehaald of verzonden kan worden. Deze stukken worden binnen maximaal 2 dagen verzonden, maar vaak nog dezelfde dag.
    – Made-to-order betekent dat MORII jouw sieraad gaat maken, nadat jouw bestelling bij ons binnen komt. Per ontwerp kan het verschillen hoeveel tijd dit in beslag neemt. Een indicatie van de productietijd staat altijd duidelijk vermeld bij elke productpagina. Deze productietijden zijn altijd een indicatie en bieden geen garantie.
  • Deadline bespreken
    Als het erg belangrijk is om een bepaald sieraad voor een bepaalde datum af te hebben, neem dan even voorafgaand aan je bestelling contact met ons op hierover. Dan kunnen we met je meedenken en zien of we jouw sieraad in onze planning versneld kunnen inpassen.
  • Geen contante betalingen in de winkel
    Voor onze veiligheid accepteren wij in winkel geen contante betalingen.
  • Betaalmethodes website
    Op onze website bieden wij de volgende betaalmethoden:
    – iDeal
    – Bancontact
    – Visa
    – American Express
    – MasterCard
    – Apple Pay
    – PayPal

    Betalingen zijn veilig en verzorgd door Mollie Payment Provider.

  • Custom-made sieraden
    Als je door een van onze goudsmeden een custom-made sieraad laat maken, zal deze hiervoor een persoonlijke offerte sturen. Wanneer je hiermee akkoord gaat, volgt een aanbetaling van 50% – hierna zal het materiaal (goud, edelstenen) voor jouw sieraad ingekocht worden en het productieproces van jouw sieraad starten. De goudsmid bij wie je een sieraad laat maken, zal jou van tevoren een schatting geven hoe lang dit ongeveer duurt. Zodra jouw sieraad klaar is, krijg je hierover bericht van jouw goudsmid, met een factuur voor de overige 50% van het aankoopbedrag. Er geldt een termijn van 14 dagen om deze factuur in orde te maken: deze kun je via internetbankieren voldoen, waarna we jouw sieraad kosteloos met tracking zullen verzenden, of met een betaalkaart als je je sieraad komt ophalen in de winkel.

 

  • Prijzen inclusief 21% BTW
    Alle prijzen die vermeld staan op de website van MORII zijn inclusief 21% BTW.
  • Import- en douane kosten
    Wanneer je een aankoop bij ons naar het buitenland wilt laten verzenden, kunnen sommige landen, afhankelijk van hun specifieke importregelgeving, nog toeslagen en belastingen over de importzending heffen. De ontvanger is verantwoordelijk voor het betalen van deze kosten.

 

  • Retourbeleid collectie sieraden
    Binnen 14 dagen na aankoop of ontvangst (in geval van online aankoop) heb je de mogelijkheid om het sieraad te retourneren, mits:
    – Het sieraad compleet en onbeschadigd is.
    – De artikelen in originele, onbeschadigde verpakking zitten.
    – Het retourformulier ingevuld bij het pakketje is bijgevoegd.
  • Retourbeleid custom-made sieraden
    In het geval van custom-made sieraden vervalt het wettelijke recht om de aankoop binnen 14 dagen te ontbinden.
  • Aanmelden retour
    Meld je retour aan door ons een email te sturen. Je kunt het sieraad natuurlijk ook zelf bij ons in de winkel afgeven.
  • Retourkosten
    Wij dekken de retourkosten niet, maar we raden je ten zeerste aan om je pakketje met tracking te versturen en je bewijs van verzending te bewaren. Als het pakketje kwijtraakt in de post, is dit niet onze verantwoordelijkheid.
  • Verwerking retour
    Zodra je retourzending is verwerkt krijg je van ons hierover bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 7 dagen nog niks van ons gehoord? Neem dan contact met ons op.
  • Terugbetaling
    Na de verwerking van jouw geretourneerde sieraad maken wij het aankoopbedrag binnen 7 dagen naar je over. Graag ontvangen wij het rekeningnummerwaarop wij het bedrag mogen storten.

  • Wat zijn collectie sieraden?
    Sieraden uit de collectie zijn sieraden niet speciaal voor jou op maat of naar jouw wensen zijn gemaakt of aangepast. Dit zijn dus sieraden die in de winkel en op de webshop worden verkocht. Op de website staat per product duidelijk aangegeven of dit om een collectiesieraad gaat, of om een custom-made sieraad.
  • Aangepaste collectie sieraden
    Wanneer je een sieraad uit de collectie koopt, maar deze vervolgens laat aanpassen naar jouw wensen, bijvoorbeeld door middel van een gravure of een maataanpassingen, dan valt dit onder de categorie “custom-made sieraden”.
  • Wat zijn custom-made sieraden?
    Custom-made sieraden maken wij naar jouw specifieke wensen en/of maten. Dit gaat bijvoorbeeld over sieraden met persoonlijke gravures, sieraden die voor jou op maat zijn gemaakt of aangepast, of sieraden die wij volledig voor jou ontwerpen.
  • Productfoto’s
    MORII doet haar uiterste best om goede productfoto’s op de website te zetten, waarbij je de sieraden in goed detail kunt bekijken en een realistisch beeld kan vormen van de afwerking, dimensies en kleuren. Onze foto’s zijn minimaal bewerkt. Kleuren op foto’s kunnen van beeldscherm tot beeldscherm verschillen.  
  • Exacte maten op productpagina
    Op iedere productpagina staan de exacte maten van ieder onderdeel van het sieraad dat je bekijkt. Bekijk deze aandachtig en neem contact op als deze informatie volgens jou onduidelijk of onvolledig is – we helpen je graag!
  • Aanvullende productfoto’s
    Als je graag aanvullende productfoto’s of korte video-opnames wilt voordat je je aankoop doet, geef ons dan een seintje. Wanneer mogelijk, sturen we je graag nog een extra foto of filmpje.
  • Natuurlijke variatie in handgemaakte stukken
    De sieraden die MORII verkoopt zijn allemaal handgemaakt door verschillende sieraadontwerpers. Hierdoor kunnen soms kleine variaties ontstaan tussen de stukken. Deze variaties worden niet beschouwd als defecten.
  • Care Note
    Wanneer je een sieraad koopt bij MORII ga je akkoord met de algemene voorwaarden en de richtlijnen in onze Care Note. We raden je aan om deze te lezen en op te volgen, zodat je je hele leven lang kunt genieten van je sieraad, en je deze ook aan volgende generaties mooi kunt doorgeven.
  • Gebruiksslijtage
    Normale slijtage wordt niet gezien als defect. Goud is een sterk materiaal, maar kan ook krassen en deukjes oplopen als het sieraad ergens tegen aanstoot. Edelstenen hebben verschillende hardheden en slijtagegevoeligheden. Laat je hierover door ons informeren bij je aankoop, zodat je een sieraad kiest die bij je levensstijl past.
  • Wat te doen bij een sieraad met productiefout?
    Als jij het idee hebt dat het sieraad dat je bij ons hebt gekocht een productiefout heeft, neem dan graag contact met ons op via email. Beschrijf hierbij de aard van het probleem en stuur duidelijke foto’s mee die dit probleem tonen. We zullen binnen 7 dagen contact met je opnemen hierover en beoordelen de situatie aan de hand van ons garantiebeleid.
  • Binnen 6 maanden
    Als er binnen 6 maanden na aankoop een reparatie nodig is aan jouw sieraad dat je bij ons hebt aangekocht, zal MORII deze kosteloos uitvoeren. Voorwaarde is dat er geen tekenen zijn dat er schade is ontstaan dat afwijkt van ‘normaal gebruik’ zoals beschreven in onze Care Note. Als het sieraad dat ter reparatie komt tekenen vertoont van afwijkend gebruik, or andere schade die per ongeluk is ontstaan, dan zal MORII de reparatie tegen uurprijs uitvoeren. Een schatting van de kosten zal altijd gegeven worden voorafgaand aan de reparatie. In het geval dat een sieraad ten behoeve van een reparatie heen-en-weer verzonden moet worden, is de koper verantwoordelijk voor de verzendkosten.
  • Na 6 maanden
    Als er na 6 maanden na aankoop een reparatie nodig is aan jouw sieraad, voert MORII reparaties uit tegen uurprijs. Een schatting van de kosten zal altijd voorafgaand aan de reparatie worden gecommuniceerd.
  • Onderhoud van zetwerk bij edelstenen
    In de eerste 2 jaar biedt MORII kosteloos onderhoud aan van zetwerk van sieraden met edelstenen, mits de sieraden onbeschadigd zijn. Een sieraad is een gebruiksvoorwerp, en afhankelijk van het type zetting kan het nodig zijn om de zetting rond je edelsteen extra aan te wrijven, zodat je edelsteen goed vast blijft zitten.
  • Onderhoud door andere goudsmeden / juweliers
    MORII is niet verantwoordelijk voor reparaties of aanpassingen aan onze sieraden wanneer deze door andere goudsmeden of juweliers worden uitgevoerd. Wanneer je een sieraad dat je bij ons hebt gekocht door een andere goudsmid of juwelier laat aanpassen, vervalt onze garantie. We raden je daarom aan om met ons contact op te nemen als je een aanpassing aan je sieraad wilt.